Teoretycznie o AdBlue jest bardzo ładnie opisane na każdej stronie
dystrybutora tego produktu lub o tematyce AdBlue, dlatego postanowiłem sobie to odpuścić. Mówiąc
w skrócie jest to produkt wytworzony z mocznika niepowlekanego i wody demineralizowanej
o bardzo wysokiej czystości stosowany w samochodach ciężarowych spełniających normy EURO IV i EURO V. Zarówno do
produkcji mocznika jak i do produkcji już samego AdBlue stosuje się
profesjonalnego, bardzo drogie instalacje.
Istnieje możliwość podziału na etapy produkcyjne z
czego skorzystało wiele dużych firm, które w swoim majątku posiadają tzw. „mieszadła”. Takie firmy zaopatrują się w mocznik niepowlekany, samemu wytwarzając AdBlue. Rozwiązanie to
jest opłacalne za granicą, natomiast w Polsce niestosowane ze względu na bardzo
dobre rozmieszczenie Zakładów Chemicznych produkujących AdBlue. Gotowy produkt ma transparentną barwę i jest
bezwonny. W Polsce jedynie Zakłady Azotowe Kędzierzyn Koźle produkują AdBlue o lekko żółtawym
kolorze, ale nie ma to żadnego wpływu na jego właściwości. Jest również niegroźny dla skóry - po ewentualnym kontakcie należy takie miejsce zwyczajnie przemyć wodą. Termin przydatności do użycia to około 12 miesięcy od daty produkcji. Należy również uważać na zbyt niskie temperatury ponieważ przy -11 stopniach produkt się krystalizuje (po odmarznięciu jest gotowy do użycia). Groźniejsze są zbyt wysokie temperatury. Powyżej +35 stopni AdBlue traci swoje właściwości ponieważ ulega rozpadowi. Gdy już do tego dojdzie, produkt staje się bezużyteczny dla Państwa pojazdów.
W przypadku bardziej szczegółowych pytań zapraszam na adres e-mail info-adblue@wp.pl
Pozdrawiam
info-adblue
info-adblue
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz